Muffinki czekoladowe ♥

6 października 2013

Hej :)
Dzisiaj robiłam muffinki czekoladowe ♥ uwielbiam je! Dlatego postanowiłam podzielić się z wami przepisem znalezionym na zszywka.pl. Muffinki zawsze wychodzą i są przepyszne, a ciasta starcza na 12-15 sztuk.
 

SKŁADNKI:
140g masła,
60g gorzkiej czekolady,
1/2 szklanki dobrego ciemnego kakao,
3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej,
1/2 łyżeczki sody,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
2 jajka,
1/2 szklanki cukru,
1/3 łyżeczki aromatu waniliowego,
szczypta soli,
1/2 szklanki jogurtu naturalnego (ja z braku użyłam truskawkowego xd)
PRZYGOTOWANIE:
 W rondelku, na małym ogniu roztapiamy masło oraz połamaną na kawałki gorzką czekoladę. Mieszamy od czasu do czasu. Gdy czekolada się rozpuści, wyłączamy gaz i dodajemy kakao. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Mąkę przesiewamy do miski. Dodajemy sodę oraz proszek do pieczenia i mieszamy.

Jajka ubijamy trzepaczką na w miarę puszystą pianę. Dodajemy cukier, szczyptę soli, aromat waniliowy i dalej ubijamy, by cukier się rozpuścił, a cała masa napowietrzyła. Ostudzoną masę czekoladową dodajemy delikatnie do jajek i mieszamy łyżką do połączenia składników.

Do masy dodajemy 1/2 części mąki, mieszamy delikatnie. Dodajemy jogurt, mieszamy. Dodajemy pozostałą część mąki, mieszamy dokładnie.

Foremkę na muffinki wykładamy papliotkami. Gęstym czekoladowym ciastem wypełniamy 3/4 wysokości foremki. Pieczemy 20min. w piekarniku rozgrzanym do 160st (termoobieg). Ważne, by nie piec babeczek zbyt długo – straciłyby na wilgotności i stały się zbyt suche.

Do udekorowania użyłam Śnieżki i kolorowych perełek.



Wyszły przepyszne :) Polecam ten przepis każdemu, kto lubi takie słodkości :3

38 komentarzy:

  1. bardzo fajne ;) też kiedyś takie robiłam z przyjaciólkami kiedy były u mnie na nocce hah było śmiechu a kuchnia wyglądała jak po 2 wojnie światowej hahah
    http://caroline369.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bojku jak one smakowicie wyglądają! Może i ja je zrobię. ;)

    prywatna-ksiega-z-mego-zycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają smakowicie ! <3
    Chyba skusze się na wypróbowanie przepisu . ^.-

    mashihimenagase.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. jest wieczor, aj jestem mega gloda a nie chce juz nic wiecej jesc, wchodze do Ciebie a tu muffinki :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm muffinki <3 Na razie trenuję więc nie jem słodyczy :cc

    www.truskawkowapatii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. babeczki wyglądają bardzo apetycznie, musze spróbować przepis :)
    O jak tu jesiennie się zrobiło :) nie wiem czy nie zauważylam wcześniej zmiany czy dopiero teraz zmieniłaś wygląd? :P
    Pozdrawiam!
    assymetryczna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi ochoty na babeczki :3
    Super ci wyszły a ja na pewno użyję tego przepisu .
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. O jejku *.* Jakie one są pięękne!
    Heh :D Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze w kiedyś zrobić Muffinki i spróbować. Jeszcze nigdy nie jadłam, a zawsze mnie zastanawia czym się różnią od babeczek.

    OdpowiedzUsuń
  10. cudownie wyglądają ! :D wypróbuje kiedyś ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadałabym ! Na pewno , wypróbuje ten przepis : ) .
    + lublins.blogspot.com .

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam muffinki z kawałkami czekolady. ;)
    Pycha!
    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychota, ale podzieliłabyś się! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Już mi się trochę przejadły ;d

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo ciekawy post :) mile się go czyta na takim ładnym wyglądzie bloga.

    appiappi.blogspot.com
    Mi podoba się Twój blog, a jak tobie mój się spodoba to możemy obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muffinki ojacie!!! Jutro piekę :-D Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmmm... pysznie wyglądają :>.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam w planach upiec takie dla mojego chłopaka ♥
    Dzięki za przepis :)!

    OdpowiedzUsuń
  19. https://apps.facebook.com/dekoral_fashion/singlePhoto/index/index/cid/365
    ZAGŁOSUJ TO ZAREKLAMUJE TWOJEGO BLOGA :3

    hurt-others.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia