Obserwatorzy? Komentarze?

22 stycznia 2014

Hej :)
Ostatnio zauważyłam, że powstaje coraz więcej blogów. Bezwartościowych, pozbawionych sensu. 
Te osoby nie skupiają się na jakości swoich postów. Dla nich najważniejsi są obserwatorzy. 
Znam kilka blogów, które mają sporą liczbę obserwatorów, a liczba komentarzy wynosi 5-10. Dziwne co nie? Dzieje się tak, bo większość z nich wyznaje zasadę "Obserwacja za obserwację". Według mnie jest to bez sensu :/ Co z tego, że ktoś obserwuje twojego bloga, jeśli go nie czyta.
Uważam, że liczba obserwatorów nie zawsze świadczy o popularności twojego bloga. Możesz mieć garstkę swoich wiernych czytelników, którzy naprawdę będą czytać twojego bloga lub ogromne grono ludzi, którzy nie będą mieli pojęcia, kim jesteś.
Wiele blogerek podejmuje też współpracę z firmami. W sumie to nie jest nic złego. Piszesz bloga i również czerpiesz z tego korzyści. Same plusy :) Niestety niektórzy prowadzą bloga TYLKO dla korzyści. Między innymi dlatego powstaje coraz więcej śmieciowych blogów :c
Dodam jeszcze, że dużo osób w ogóle nie czyta tego co piszemy. Wchodzą na przypadkowe blogi i wklejają ten sam oklepany komentarz.
Spotkałam się z sytuacją, gdzie dziewczyna napisała, że umarł jej pies :( smutna sprawa. Oprócz komentarzy wyrażających współczucie, znajdowały się też typu: "świetny blog, zapraszam do mnie" "super blog. obserwujemy?"
Gdzie ludzie mają rozum?!
A wy co sądzicie o tym wszystkim. O blogach dla obserwacji i współprac? O bezwartościowych komentarzach? O zasadzie "obserwacja za obserwację"?

86 komentarzy:

  1. Oj niektóre posty/komentarze faktycznie nie mają sensu..
    Ja zawsze czytam notkę, którą komentuję, a co do obserwacji za obserwacje, nie uważam tego za coś złego, każdy chciałby mieć popularnego bloga, ale tylko niektórzy wiedzą jaki jest właściwy sposób aby to osiągnąć. CIĘŻKA PRACA, poświęcanie dużej ilości swojego czasu itp. Samym spamem zdziałamy nie wiele...

    Poza tematem : Śliczny uśmiech masz. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tobą w 100%.
    no, ale zobacz sama. sami mają mało, dennych komentarzy. prawo akcji i reakcji ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane :) Mam takie samo zdanie. Jak dla mnie najważniejsze jest aby czytelnicy byli prawdziwi. Czasami spotykam się też z sytuacją, gdzie ktoś zaobserwuje mojego bloga, napisze w komentarzu, że liczy na rewanż, a jeśli ja nie zaobserwuję, bo mi się nie podoba (logiczne przecież) to usuwa obserwacje.
    http://borenium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię takich blogów, niestety coraz częściej się na nie natykam. Takie osoby, nie rozumieją, że obserwatorzy to nie wszystko!! ;3 Sliczna ♥

    pozdrawiam Nika ♥
    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą jak najbardziej. Mnie jednak bardziej drażni, że zamiast komentarza pod postem ludzie zostawiają tylko link do swojego bloga. Czasami obserwatorzy potrzebni są dziewczynom, by nawiązać współpracę z firmami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie gonie za obserwatorami :)
    Zapraszam na giveaway z oasap u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety.Mam takie samo zdanie jak ty.Ja mam taki swój '' program '' .Jak blog mi się spodoba to dodaję go do zakładek,przeglądam go codziennie komentuje posty.Jeżeli bloggerka też udziela się na moim blogu to zostawiam a jak nie to usuwam :) Strasznie denerwuje mnie super post oby tak dalej a tak na prawdę nie wiedzą o czym jest..już by nawet z komentarzy mogli skumać o czym jest i coś sensownego napisać...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za takimi blogami.. W sumie tak zawsze jest, że obs za obs i wgl TAKIE komnetarze idą do spamu : )

    http://www.nicolasmickey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog, zajrzyj do nas : http://edimadziulaandmikusia.blogspot.com/ ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O chyba o takie komentarze autorce posta chodziło :/

      Usuń
  10. Fajny blog :*
    ZAOBSERWUJESZ ? ( na pewno się odwdzięczymy )
    key-tina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. No jak widać - dla niektórych blog jest tylko sposobem pozyskania nowych ubrań itp. Sama mam kilka współprac, ale staram się nawet w takim poście coś ciekawego przekazać, czy co cytat czy piosenka... Denerwują mnie spamy typu "Fajny i ciekawy blog...".

    OdpowiedzUsuń
  12. siczna jestes :) fajna notka, mądra ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż spamowanie bezsensownymi komentarzami... ;o Moim zdaniem zakładanie bloga tylko i wyłącznie dla 'sławy' jest najgorszą rzeczą, jaką można zrobić prowadząc bloga. Rozumiem- zdobywanie obserwatorów w odpowiedni sposób i zwiększanie grona swoich czytelników. Taki blog pewnie będzie chociaż kojarzony. Ale takie śmieciowe blogi. Nie znajdę innego słowa. Po prostu żałosne...

    dziennik-zuuzu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Też kiedyś pisałam post na podobny temat bo już zaczęły denerwować mnie te spamy. Wole mieć garstkę osób, które czytają coś co napisze a nie wkleją to samo i wszędzie xD

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie lubię czytać takich blogów. A jak w komentarzach jest taki spam to nieraz się przykro robi. Ta sytuacja z dziewczyną i psem - raczej też nie było jej zbyt miło jak czytała takie komentarze. No cóż ludzi nie zmienisz najważniejsze żeby samemu takiego czegoś nie robić :) Ps. świetne zdjęcia ^^
    pozdrawiam
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. jeśli ktoś mi pisze 'obserwujemy?' to sobie wchodzę na tego bloga i patrzę czy jest fajny, jeśli tak to czemu nie, ale jak widzę same 'kliknijcie w bannerki' no to papa. Wiele jest takich śmieciowych blogów, bo dziewczyny wyczuły łatwe zarobienie ciucha, przykre no ale cóż.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nooo ja też się zgadzam z tym w stu procentach! Wolę mieć trochę kilku obserwatorów i kilka komentarzy ale ludzie mnie znają i czytają a nie spam i proszenie "wejdz do mnie " :D

    OdpowiedzUsuń
  18. myślę, że dobrze tutaj wszystko ujęłaś, jednak ja sama proponuję wzanejmną obserwację blogom które mi się podobają, bo dlaczego nie :) ale wtedy zawsze je odwiedzam (a przynajmniej staram się) :D

    OdpowiedzUsuń
  19. uważam, że obserwacja za obserwację nie ma najmniejszego sensu ;) a ludzie którzy to robią chcą po prostu uzyskać ogromną liczbę obserwatorów aby nawiązać kolejną współpracę :) takich blogów jest coraz więcej :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Nienawidzę "obserwacja za obserwację?".
    Po co pisać posty, myśleć czy wszystko jest ładnie napisane itd. skoro ktoś przyjdzie, nawet nie zwróci uwagę na tematykę postu i zostawi tak bardzo irytujący komentarz. ;__;
    Świetny post. c:

    mashihimenagase.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Mnie bardziej zależy na komentarzach niż obserwatorach, bo to one pokazują naprawdę aktywnych czytelników. :)
    ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Też uważam ,że to bez sensu ,a jak widzę 3 komentarze na krzyż i tysiące banerów to natychmiast wychodzę :/
    ✿Zapraszam do mnie ,jeśli Ci się spodoba skomentuj ,zaobserwuj <----KLIK✿

    OdpowiedzUsuń
  23. nie uznaję zasady obserwacji za obserwacje, bo jest ona dla mnie komiczna. Kiedyś, na początku uznawałam to, ale szybko zrozumiałam że nie o to chodzi, szkoda tylko że więcej ludzi tego nie dostrzega. Wkurzają mnie też te oklepane komentarze, a we współpracach nie widzę nic złego o ile co drugi post nie jest o współpracy z firmami... ♥blog-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam sie z Tobą w pełni:) Czasami wchodzę na bloga, widzę jakieś setki obserwatorów a na tym blogu nie ma nic interesującego. Na szczescie u mnie rzadko sie pojawiają takie komentarze, a jesli ktoś już proponuje obserwacje to zgadzam sie tylko wtedy jesli blog jest naprawde dla mnie interesujący...Ludzie myslą że duza liczba obserwatorów przełozy się na atrakcyjne współprace z firmami ale prawda jest taka ze firmy zwracają uwagę przede wszystkim na jakość bloga. Ja mimo że mam setkę obserwatorów dostaję propozycje współpracy bo firmom podoba sie moj blog, w ogole nie pytają o liczby...Liczy sie jakość a nie ilość, dopóki ludzie tego nie zrozumieją to pomimo tysięcy obserwatorów nie osiągną sukcesu:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny blog ;)
    obs = obs ?
    http://labbrarosse03.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak, ja ostatnio się zirytowałam, bo na moim blogu były jedynie komentarze "fajny blog, zapraszam do siebie". Ja rozumiem, każda blogerka czy bloger chce się wypromować, ale w w taki sposób moim zdaniem daleko nie zajdą.
    A co do obserwacji za obserwację, czasami się zgadzam, jeśli zainteresuje mnie ten blog.
    Pozdrawiam. ^^
    http://totylkoinnaja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny wpis :) śliczna jesteś !
    zapraszam http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgadzam się z tym co napisałaś!

    OdpowiedzUsuń
  29. zgadzam sie z Toba! tez ktos pisal ze ktos mu umarl a dostawal takie komentarze...otatnio dostalam mily komentarz od pewnej czytelniczki, strasznie sie ucieszylam ze ktos mnie docenil, weszlam na nia zeby podziekwoac, a tam sa podziekowania od 543252 innych osob, kazdemu napisala to samo...nie wiadomo czy smiac sie czy plakac.

    OdpowiedzUsuń
  30. prowadzisz bardzo fajnego bloga ;)) a ten post jest świetny ;D zgadzam się z tobą ;3

    http://this-is-my-life-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. niestety tak już jest , i będzie chyba coraz gorzej:/

    ps. zapraszam na świeżutki post :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wiesz nie zawsze komentarze świadczą o popularności, blog może mieć dużo wejść, a po prostu mało osób komentuje, ale masz rację, w czasie mojej prawie półrocznej przerwy pojawiło się bardzo duużo takich blogów, a osoby które zostawiają takie komentarze najlepiej omijać szerokim łukiem :D
    Aparat to Nikon D3100

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się z Tobą w stu procentach. Wolałabym mieć małe, ale naprawdę wierne grono obserwatorów, niż masę fałszywych. Trochę irytują mnie komentarze typu 'fajny blog i post, zapraszam do mnie'. Przeważnie po prostu je ignoruję.

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgadzam się.
    Zasada obserwacja za obserwacje jest bez sensu :c
    Lepiej jest mieć mniej obserwatorów, ale prawdziwych niż masę, takich, którzy w ogóle nie zaglądają na bloga.
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  35. Poruszyłaś temat, który nie jedna blogerka miałaby wątpliwości co do poruszenia tego tematu. Brawa dla Ciebie! :)

    http://nattssworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Denerwuje mnie to jak ktoś piszę " obs = obs? " :3
    Ciekawy temat poruszyłaś ;3

    http://zuziaela.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Niektórzy by się wstydzili napisać pod tym postem "obserwacja za obserwację?" ... Jak dla mnie wszystko zaczęło się od tego, że niektórym osobom dzięki blogom udało się na prawdę daleko "wybić" i teraz każdy chce zrobić to samo. Tylko, że po drodze gubią całą zabawę w prowadzeniu bloga :(

    OdpowiedzUsuń
  38. jak nie są jak są :P
    Walentynki przybyły do nas z jakiegoś tam kraju podobnie z resztą jak choinka, któą uważa się za polską tradycję. to czemu nie uważać walentynek ;)


    świetny post. u mnie podobny czeka już dawno w połowie napisany w kopiach roboczych, do dokończenia oczywiście ;)
    obserwacja za obserwację ma sens tylko wtedy keidy obie strony często do siebie zaglądają. obserwować kogoś tylko po to bo on obserwuje mnie a ja mam dziękii temu więcej obserwatorów już nie ma sensu
    poza tym blog powieniem być dla nas samych i dla naszych czytelników a nie tylko obserwatorów.
    prawdziwy blog to taki, który ma coś do pokazania i ciekawi. a nie tylko zdjęcia outfitów z góry na dół z podpisem co z jakich sklepów po to by nie wysilać się a szybko zdobyć obserwatorów i "popularność"
    tak samo blogi bez ładu i składu, z błędami (rażącymi po oczach - bo literówki często zdarzają się przy szybkim pisaniu ;))
    no ale cóż... musimy to jakoś przetrwać zwłaszcza, że już będzie tylko gorzej...

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja nie uznaję obserwacji za obserwację, mam ponad 100 obserwatorów, ale do 10 komentarzy pod każdym postem.. Przykre :( No ale tak to już jest.

    OdpowiedzUsuń
  40. łeh, u mnie też nie ma komentarzy na blogu, czytelnicy mi spadają a jaaa.... nie wiem co z tym fantem zrobić! :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam podobnie odczucia do Ciebie. Dlatego właśnie mniej więcej nie ustawiłam na mojej stronie baneru z obserwacjami bloga. Można zaobserwować mnie na G+ i mimo iż ja osobiście obserwuję kilka osób, nigdy o obserwację nie prosiłam i nie bloguję zbyt długo tutaj, to itak już prawie 50 osób obserwuje mnie na G+. Można?

    www.rosee-hirst.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Zgadzam się.;D Super masz uśmiech ;*
    best-frieend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Też uważam, że lepiej mieć kilku a prawdziwych czytelników, którzy przeczytają w całości Twój post niż komentarze typu: "fajne zdjęcia", "obserwujemy?" ... Dla mnie to nie ma sensu.
    Tak jak ty, uważam, że 3/4 bloggerek leci teraz na samą współpracę z firmami. Według mnie to nie jest główny cel prowadzenia bloga :/

    OdpowiedzUsuń
  44. ja kiedyś dostałam komentarz ''tez uwielbiam tą odzywkę'' chociaż w poście napisałam że jej nienawidzę i ja wyrzuciłam! wiec widać jak niektórzy czytaja nasze blogi....ja nie uznaje takiej obserwacji, zawsze obserwuje te blogi które naprawdę mnie inspirują i mi się bardzo podobają! :) świetna notka! :) pozdrawiam! :**

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja tam w ogóle obserwację wyłączyłam ;D Taki unikat, o!

    OdpowiedzUsuń
  46. w 100% się z Tobą zgadzam :) nie lubię obserwacji za obserwację, jeśli po prostu jakiś blog nas interesuje to zaczynamy go obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo fajna notka ! :D I zgadzam sie z Tobą :))

    OdpowiedzUsuń
  48. W 100 % się z Tobą zgadzam!
    Pamiętam jak ja miałam pierwszego bloga i też chciałam mieć pełno obserwatorów... Na szczęście to minęło:)
    Fakt fajnie jest ich mieć, bo wiesz, ze ktoś czyta, ale...:)
    ___________________________________________________________________________________
    http://nika-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Takie blogi tylko zaśmiecają sieć. Widziałam ostatnio bloga, na którym posty miały po 2-3 zdania, a obserwatorów było ponad 500 i mnóstwo banerów od firm. Beznadzieja... :/

    withmyownfeather.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. bardzo lubię tamie posty, w 100% się z tb zgadzam!
    ♥blog-klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  51. J również zgadzam się z tobą.
    Pamiętam że na moich starych blogach też 'grałam' w 'obserwacja za obserwacje' i chciałam stać się ''sławna'' hehe
    Teraz sądzę że to głupie, lepiej mieć tych prawdziwych nawet 5 czytelników, którzy zaglądają cały czas niż takich co tylko zaobserwują :)

    wiska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. jest w tym trochę racji :))

    http://julkkaxx.blogspot.com/ - zapraszam. Jeśli ci się spodoba to byłoby bardzo miło jakbyś zaobserwowała, a ja z chęcią się odwdzięczę.

    OdpowiedzUsuń
  53. te blogi dla współprac i obserwatorow mnie tak wkurzają że masakra ;___;

    OdpowiedzUsuń
  54. Strasznie denerwują mnie te komentarze, jaki jest sens w prowadzenia bloga dla obserwacji? Miejmy nadzieję że ta obserwacja za obserwacje w końcu minie :D

    OdpowiedzUsuń
  55. świetny blog <3
    Obserwujemy ? jak tak to zacznij i napisz u mnie , odwdziecze sie :)
    http://warrior-14.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Śmiałabym się gdyby ktoś pod tym postem coś takiego napisał. ;p Zgadzam się z Tobą. Ważni są ci, którzy czytają naszego bloga, a nie statystyki. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jedna osoba coś takiego napisała xd śmieję się razem z tobą :p

      Usuń
    2. Śmieję się razem z Wami, to się nazywa ignorancja. Niektórzy to chyba czytać nie potrafią. ^^

      Usuń
  57. Świetnie to napisałas! *-*

    http://l0vetight.blogspot.com/ / zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  58. Jak dla mnie każdy może robić to co chce i jakoś mi to nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  59. też uważam, że liczba obserwatorów nie świadczy o popularności bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Ba! Ja spotkałam się z tym, że dziewczyna napisała o śmierci przyjaciela, a tutaj też takie: "Świetny blog, jesteś miłą, pozytywną osobą! bla bla bla" <--- wtf? Ja bym się poczuła okropnie na miejscu autorki wpisu.

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wiem o który blog Ci chodzi. :)
      Zgadzam się z Tobą w 100% :)
      ♥blog

      Usuń
  61. Też zauważyłam ten nagły BUM na blogowanie, jak ja zaczynałam nie było to aż takie rozpowszechnione, mało kto wtedy współpracował z jakąś firmą, a teraz blogi zawalone są reklamami i coraz rzadziej spotykam blogi, na które warto zaglądać :( Bardzo fajnie piszesz i świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  62. Są rozmaite sposoby na zarabianie pieniędzy oraz na blogowanie szkoda tylko, że te dwie rzeczy tak często się ze sobą łączą. I to właśnie przez korzyści, pieniądze itd. blogowanie traci na wartości...

    OdpowiedzUsuń
  63. ja się w to nie bawię, moim zdaniem to jest też bezsensu:)
    best-frieend.blogspot.com | ♡

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja się w to nie bawię, to jest bezsensu! Wolę prawdziwych czytelników,niż fałszywych!
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com | zapraszaam ♥

    OdpowiedzUsuń
  65. no żałosne jest takie podejście :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Większość z takich osób najczęściej chce zdobyć jedynie popularność. Moim zdaniem to bezsensu :) Fajne fotki! ^^

    OdpowiedzUsuń
  67. No masz 100 % rację. Bo po co dać kogoś do obserwowanych skoro nie czyta się go...

    ładne zdjęcia.. ^^
    http://my-all-dreams-is-you.blogspot.com/ Zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Dziękuję, bardzo przydatny post. Na pewno będę na niego zaglądała jeżeli chodzi o taki sprawy

    http://liwia-liwiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Zgadza się, sporo blogów jest tylko dla współprac i bez żadnej wartości. Szkoda w ogóle zaśmiecać internet takimi bublami.

    OdpowiedzUsuń
  70. Zgadzam się. Przecież zakładając bloga musi być tego sens. Musimy lubić to robić. Niestety większość chce tylko współpracować z firmami :'( Bardzo mądry post.
    http://keepcalmandlovefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. no niestety tak było, jest i będzie;/ zawsze znajdzie się ktoś kto będzie tak postępował;/ osobiście uważam, że takie osoby nie powinny prowadzić bloga, no ale to jest tylko moje zdanie;)
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  72. Ten spam "obserwacja za obserwacje" powoli mnie zaczyna dobijac!

    OdpowiedzUsuń
  73. Mądry post, zgadzam się niektórzy naprawdę robią tylko bloga dla darmowych butów albo ciuchów.
    Ale też te osoby mogą robić takie blogi aby np z kogoś się nabijać nieprawdaż?

    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. I tak lepszy komentarz za komentarz, niż blog bez komentarzy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia