Ludzie egoiści, jak to zmienić?

10 stycznia 2015

Hej ♥
Na co dzień lubimy udawać, że nic nas nie obchodzi i że mamy wszystko i wszystkich w nosie. 
Dlaczego tak jest? Ponieważ większość ludzi to egoiści. Możemy wmawiać sobie, że jesteśmy inni i zawsze pomożemy w potrzebie. Spójrzmy jednak na to krytycznym okiem. Ludzi, którzy bezinteresownie pomogą jest coraz mniej. 

Niedawno rozpoczął się nowy rok. Prawie wszyscy mieli jakieś postanowienia. "Schudnę, zacznę ćwiczyć i zdrowo się odżywiać, będę bardziej zorganizowana, systematyczna i poprawię oceny w szkole". Każde z tych postanowień niesie korzyść tylko dla nas. Żadne nie ma na celu pomocy drugiej osobie. 
Może lepiej oklepane "schudnę 10 kilo" zamienić na "będę częściej odwiedzać babcię", a "przeczytam 100 książek" na "przeczytam 100 książek bratu/siostrze"?
Jednym ze sposobów pomocy jest udział w akcji "Karma Wraca"
Sama nie jestem ideałem i przyznaję się bez bicia, że egoizm to jedna z moich bardziej znanych cech (staram się nad tym pracować)
Ale czy nie uważacie, że świat stałby się lepszy gdybyśmy zwracali więcej uwagi na drugiego człowieka?

33 komentarze:

  1. Pewnie, że lepiej jest pomóc innym. ;) I tak większość osób nie wytrwa w tych postanowieniach, ale gdy postanowimy, że pomożemy innym, to łatwiej będzie nam to zrealizować. ;)

    Magda, czekam na posta o pierogach! xD Obserwuję.
    hollyandholly1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, niestety w naszym otoczeniu jest coraz więcej egoistów, a najgorsze jest to, że sami się nimi stajemy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam sie z tym co napisalas ! Dobrze to ujelas ;)
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Egoizm jest okrutny. Śliczne zdjęcia!
    Ja akurat w postanowieniach postanowiłam pomagać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisałaś ten post i poruszyłaś dobry temat, nad którym warto się jednak dłużej zastanowić. Śliczne zdjęcia! :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie nie patrzyłam na postanowienia z takiej strony, poruszyłaś ciekawy aspekt



    http://my-world-by-sophie.blogspot.com/
    http://my-world-by-sophie.blogspot.com/
    http://my-world-by-sophie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy z tej strony nie spojrzałam na postanowienia. Zawsze one sie tycza mojej osoby. Przemyśle to c;

    OdpowiedzUsuń
  8. nie myślałam tak o postanowieniach ;o
    tinna-tinnaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie wyglądasz :)
    mogę prosić o klikanie w link do płaszcza w moim nowych poście ? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety masz racje. Nigdy nie myślimy o innych .

    http://miinikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację teraz większość osób skupia się tylko na sobie zapominając o innych to takie smutne ;|. Dobrze, że poruszyłaś ten temat.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi natomiast zdarzało się usłyszeć, abym trochę pomyślała o sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomagałam psiakom w poprzednich akcjach, pomogę i teraz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świat na pewno stałby się lepszy, gdyby każdy choć trochę pomyślał o innych, ale zbyt wielu ludzi jest zadufanych w sobie. Trudno cokolwiek z tym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny outfit :)
    Obserwujemy?
    http://oliviasmith97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już ponad 5000 blogów z 22 kategorii.
    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników którzy codziennie korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i większego ruchu na blogu. Zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
  17. moje myślenie też czasem można podpisać pod egoistyczne, ale staram się pracować nad tym i jak najwiecej czasu poświecac też drugiej osobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny post... tylko zastanawia mnie, czy zamiast sobie postanawiać "pomogę babci" lepiej to po prostu zrobić? Z jednej strony takie postanowienie nam pomorze to zrealizować. Zaś z drugiej będziemy robić to, bo musimy...

    OdpowiedzUsuń
  19. You look marvelous, girl. The coat is amazing. Stunning pictures. Lovely blog here btw! Would you like to follow each other on GFC? Please let me know on my blog so I can follow back. Thank you.
    Happy New Year
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  20. ja nie jestem egoistyczna,myślę o innych ale też i o sobie :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety ale tacy sa ludzie :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się calkowicie z Toba! Wszędzie są egoiści, ja do nich też należę, każdy tylko dla siebie...
    Ale w tym roku tez zaczęłam być lepsza dla innych i pomocna. Zaczęłam od drobnych rzeczy, może z czasem to się przerodzi w coś większego :)
    ładny płaszczyk i jak Ci wlosy jakoś urosly sporo!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz rację :)
    *cudowny nowy wygląd*

    http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. No niestety, egoistów coraz więcej... Ale w sumie też jestem czasami egoistą, po prostu nie potrafię być miła dla ludzi których nie lubię, z resztą jak oni mają mnie w dupie i przychodzą tylko w potrzebie, to ciężko jest być życzliwym i pomocnym xD
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgadzam sie oczywiscie, a co do KARMAWRACA to zaraz ide zobaczyc o co dokladnie w tym wszytskim chodzi :)
    Poklikasz w linki Sheinside TUTAJ! ? Będę wdzięczna!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mądre słowa!
    Szkoda, że coraz częściej myślimy o sobie, a nie o innych. Niestety ja też zaliczam się do tych osób :(
    Piękny zestaw.
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/01/xxx.html
    Każdy komentarz i obserwacja motywuje do dalszej pracy! :*

    OdpowiedzUsuń
  27. nic dodać nic ująć uświadomiłaś mi ze musze nad soba popracować
    http://teamparisgirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. zwykle wszystko opiera się na "coś za coś"...
    Dorey blog - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Mnie od dziecka mama uczyła żeby "nie czynić drugiemu co tobie niemiłe", dlatego nie jestem nauczona być egoistką. Nienawidzę tej cechy i nawet jeśli czasami mi się zdaży taką być, bardzo tego żałuję ://
    piękne zdjęcia! Bardzo mądry post :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też mam takie oklepane postanowienie noworoczne - schudnąć. Jednak po lekturze Twojego posta stwierdziłam, że warto dołączyć do niego postanowienie, które będzie nieść dobro dla innych.

    OdpowiedzUsuń
  31. jest bardzo wiele racji w tym co powiedziałaś i w sumie dopiero po tym jak przeczytałam o tych postanowieniach noworocznych to sobie to uświadomiłam, faktycznie podałaś idealne przykłady tego co ja sobie wyznaczyłam i aż mi się zrobiło trochę głupio, trafne spostrzeżenia. Wspólna obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się z Tobą w 100% !! Co raz mniej ludzi chce pomagać innym i to jest przykre.. Ja sama osobiście lubię to robić i, gdy tylko mam okazję działam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia