DIY christmas presents & wrapping tips

13 grudnia 2015


Hej!
Nie wiem jak wy, ale ja należę do osób które uwielbiają dawać prezenty, ale też uwielbiają je dostawać ;) Nie zależy mi jednak na czymś ogromnym i drogim. Doceniam każdy drobny gest, jeśli jest od serca. Dlatego świetnym pomysłem świątecznym jest wykonanie czegoś własnoręcznie. Chciałabym wam przedstawić 3 pomysły DIY na prezenty i kilka rad dotyczących pakowania. Nie są to może jakieś niezwykłe rzeczy, ale jak już mówiłam, liczy się gest :)




Dziewczyny już tak mają, że nie tylko lubią używać kosmetyków, ale również je robić. Jeśli same chcecie jakiś wykonać, to macie naprawdę szerokie pole do popisu. Kule do kąpieli, balsamy do ust, mydełka, no i właśnie peelingi.

Peeling cytrynowo-żurawinowy
Składniki: 
• Pół szklanki płatków owsianych
• Pół szklanki żurawiny
• Starta skórka z jednej cytryny (wyparzonej)
• Łyżka miodu
• 2-3 łyżki oliwy z oliwek

Otręby i żurawinę zmiksować. Do powstałego proszku dodać startą skórkę z cytryny, miód i oliwę i wszystko dokładnie połączyć.
Źródło: Lawendowy Dom
Najlepsze w tym peelingu jest jednak to, że skład jest całkowicie jadalny :D



Jedzenie zawsze jest dobrym pomysłem na prezent. W czasie świąt najlepiej sprawdzają się pierniczki, szczególnie takie ładnie udekorowane i zapakowane ♥

Pierniczki katarzynki
Składniki:
• 200 g miodu
• 1 łyżeczka przyprawy korzennej do piernika
• kilka łyżek karmelu (zamiast dodałam 1 łyżkę kakao)
• 100 g cukru pudru
• 1 jajko
• 400 g mąki pszennej
• 3 łyżeczki proszku do pieczenia

Do płynnego miodu (jeśli miód jest o stałej konsystencji należy go podgrzać i lekko przestudzić) dodać przyprawy korzenne, cukier, trochę karmelu dla koloru, jajko, potem mąkę z proszkiem do pieczenia. Zagnieść dość twarde ciasto*, rozwałkować na grubość 5 mm - 1 cm (nie cieniej) i wykrawać foremką katarzynki.
Posmarować je z wierzchu wodą i piec na natłuszczonej i oprószonej mąką blaszce około 12 - 15 minut (nie spiec, bo będą zbyt twarde) w temperaturze 190ºC. Wystudzić na kratce.
* Jeśli ciasto jest suche i nie chce się łatwo zagnieść, warto dodać 1 lub 2 łyżki kwaśnej śmietany.
Źródło: Moje Wypieki





Herbata dla wielu z nas jest uzależnieniem. Dla takich osób idealnie sprawdzi się zestaw: kubek + herbata. Ale żeby nie iść na łatwiznę, pokażę wam jak urozmaicić taki prezent ;)

Zamiast kupować gotowy kubek możecie wykonać własną grafikę. Potrzebny wam będzie do tego specjalny marker i odrobina wyobraźni. Niżej umieściłam 3 moje ulubione pomysły. 



Aby urozmaicić zwykłe opakowanie herbaty, również nie będziemy musieli się zbytnio wysilać. Wystarczy, że wypiszemy kilka motywujących cytatów i umieścimy je na "uchwytach" (naprawdę nie potrafię znaleźć innego słowa na to :D). Najlepiej do tego będzie się nadawać taśma dwustronna lub zszywacz.
To świetny sposób na poprawienie humoru każdego dnia ;)





Najprostszym patentem na zapakowanie prezentu jest wrzucenie go do gotowej świątecznej torebki z Mikołajem. Nie ma w tym nic złego, ale ja mam wam do zaproponowania kilka bardziej efektownych rozwiązań.

Pierwszym, co mi przyszło do głowy, jest użycie gotowego papieru do pakowania prezentów. Nic trudnego, wystarczy, że obejrzycie jakiś tutorial na YouTube i wszystko stanie się banalne :D. Jeśli jednak nie chcecie kupować gotowych papierów, mam dla was jeszcze inne rozwiązanie. 
Zwykły brązowy papier, który możecie przyozdobić w wybrany przez siebie sposób! Możecie umieścić na nim wybrany wzorek, cytat lub dedykację, a całość przewiązać rafią lub sznurkiem.


Ostatnim już pomysłem na zapakowanie prezentu jest użycie... słoika. Może to brzmi dziwnie, ale wystarczy, że wrzucicie do niego kilka drobiazgów, a wieczko udekorujecie kawałkiem materiału i wstążeczką. Całość wygląda naprawdę genialnie! 




Mam nadzieję, że te pomysły się wam spodobały.
A Wy co dajecie swoim bliskim na święta?

45 komentarzy:

  1. Świetne pomysły na DIY, widzę, że poczułaś już święta ;)
    Te słoiczki z gwiazdeczkami są przecudowne!
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham twój blog ! inspirują mnie Twoje zdjęcia, lecz niestety aparat mam do du.py.
    p.s gdzie kupiłaś te małe cudne światełka ? Nie wiesz gdzie też mogłyby być? nie wiem czy w moim malym miescie bedzie ten sklep o którym mi powiesz <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Światełka kupiłam w Biedronce, więc jestem przekonana, że u ciebie ten sklep też jest :D

      Usuń
  3. Jakie świetne pomysły! Wlasnie szukałam podobnych propozycji- rownież uwielbiam sprawiać innym przyjemność prezentami i takie zrobione samodzielnie są najlepsze!

    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś świetnego!:)
    Muszę koniecznie spróbować tego pomysłu z kubkiem :))

    OdpowiedzUsuń
  5. ojeju, pierniczki to cos, co kocham, haha <3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł z kubkiem i herbatą genialny! Planuję go wykorzystać. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju jak tu świątecznie! *-*
    Świetne są te motywy na kubkach, aż zastanawiam się czy lepiej takiego kubka sobie nie sprawić! :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę bardzo fajne pomysły
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne pomysły ;)
    Ja uwielbiam dostawać drobiazgi. Mała róża mnie bardziej cieszy niż jakiś duży prezent. Niestety nie każdy cieszy się z drobiazgów..
    Niebieska Izolda - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się pomysł z kubkiem :D

    Pozdrawiam ;)

    true-less.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne pomysły
    Chyba upiekę te pierniczki :3
    http://pesymistycznaksiezniczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ten pomysł z torebkami herbaty jest cudowny! :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ajj, kubek z napisem 9 i 3/4! Wspaniały! :D Bardzo fajny post, świetne pomysły :) Najbardziej podobał mi się ten z herbatą :)
    Pozdrawiam, Ruciakowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne DIY. Najbardziej do gustu przypadły mi kubki z własnymi napisami. Słoik z lampkami również znakomity!

    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten peeling jest super!! :)
    Pierniczki zrobiłam dla mojej koleżanki jako dodatek do prezentu, ciekawe czy się ucieszy:D

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne DIY! Najbardziej spodobały mi się kubki i ostatni słoiczek ze światełkami - muszę go wykorzystać u siebie w pokoju, bo prezentuje się niesamowicie :)

    xoxolyy klik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysły :) pierniczki zawsze będą dobrym rozwiązaniem kiedy nie ma się pomysłu :P

    Mój blog~KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne pomysły! chyba skorzystam z jednego :D
    ~best-frieend.blogspot.com zapraszam do siebie!~

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten słoik z tymi lampkami jest taki fajny, bardzo mi się spodobał. Te pierniczki byłby dla mnie najlepszym prezentem! xD

    ☃ all-pastel-world.blogspot.com ☃ ❄klik❄

    OdpowiedzUsuń
  20. Akurat szukałam przepisu na pierniczki, swoją drogą nie pomyślałabym że z płatków owisianych i żurawiny oraz jeszcze paru składników można zrobić peeling! Super!!!
    Obserwuję :P
    zapraszam na mojego bloga i do obserwowania
    http://agatartist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow, wszystko cudne. Dla mnie właśnie najlepsze są prezenty od serca ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Słoik niezły, super to wygląda! :)


    Mam w obserwowanych :)
    www.patt-cieslewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne pomysły, szczególnie te z pierniczkami i peelingiem. Oryginalne :) I muszę przyznać, że ten słoik ze światełkami prezentuje się równie ciekawie i chyba sobie w tym roku taki gdzieś postawię, jak znajdę światełka! :D

    Buziaki :*
    miniifluff

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post! Kiedyś dałam mamie słoik z herbatami, więc teraz może czas na kubek hah :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne, pomysły na pewni skorzystam :)
    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. nigdy nie robiłam świątecznego DIY ale w te święta chce zdecydowanie spróbować

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. wszystkie bez wyjątku rewelacyjne ! :)

    Pozdrawiam i miłego tygodnia życzę :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie wiem jak ty to robisz, że dodajesz tak często posty - naprawdę Ciebie podziwiam za to! Na dodatek wszystkie są takie dopracowane i cudowne! Gdyby było więcej takich blogerek na świecie... Haha :) Piękne pomysły, z chęcią je wykorzystam!

    Pozdrawiam x

    P.S. Zapraszam na nowe posty na angegar - klik!
    - Nowa definicja fit życia
    - 50 fit mitów
    - Ekwipunek sportowca na jesień + gdzie kupować tanie i godne polecenia ubrania sportowe

    OdpowiedzUsuń
  29. Super pomysly, niestety mam dwie lece rece do takich rzeczy! Haha ;* zapraszam do siebie

    www.sylwws.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne pomysły, ucieszyłabym się z każdego z tych prezentów, jeśli tylko byłby dany od serca. Bardzo podoba mi się Twój blog, więc pozwól, że się rozgoszczę;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne propozycje, ja jestem świątecznym maniakiem i przyznam, że w prezenty dla bliskich zaopatrzyłam się już w październiku :)
    foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Thank you so much for the great tips! Love these gift giving ideas as well!

    Rae | Love from Berlin

    OdpowiedzUsuń
  33. ten pomysł z herbatą mi się podoba :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  34. genialne propozycje, nie widziałam prędzej nigdzie przepisu na peeling, pewnie jak znajdę wolną chwilę to sama taki zrobię. super post. pozdrawiam.
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysły!
    Lampki w słoiku wyglądają magicznie <3
    Obserwuję :)
    http://roksanaphotoechelon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny post. O tym żeby samemu ozdobić kubek nigdy nie pomyślałam a na pewno jest to bardzo oryginalne i wygląda ciekawie.
    Pozdrawiam, hmuoyevol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia