Jak znaleźć więcej czasu w ciągu dnia?

23 stycznia 2016


Nieodłącznym elementem nowego roku są postanowienia i jestem pewna, że u połowy z was jedno z nich to: "Będę bardziej zorganizowany/na". Każdy z nas chce znaleźć trochę więcej czasu i nie martwić się, że z czymś nie zdąży. Napisałam 2 lata temu podobny post (który swoją drogą ma rekordową liczbę 2361 wyświetleń!), ale od tego czasu moja organizacja trochę się zmieniła. Oto moje sposoby i porady na zwiększenie ilości czasu w ciągu dnia.


Rób kilka rzeczy na raz.

Są takie czynności, które bez problemu możemy połączyć z innymi. Ważne, żeby obydwie nie wymagały dużo myślenia i były proste. Możecie przeglądać snapchata i jednocześnie jeść śniadanie. Albo oglądać kolejny odcinek serialu i malować paznokcie. Pamiętajcie jednak, że czynności wymagające skupienia np. nauka, powinniśmy wykonywać oddzielnie. Wtedy koncentrujemy się na jednej czynności w 100% i całość wychodzi nam lepiej, szybciej i efektywniej. 


Zdecyduj, co jest dla ciebie najważniejsze.

Kiedy mam bałagan w pokoju, muszę nauczyć się na kartkówkę z angielskiego, sprawdzian z biologii i powinnam napisać post na bloga, to najpierw układam sobie te rzeczy w kolejności od najbardziej do najmniej ważnej. Sprawdzian z przedmiotu, który jest moim rozszerzeniem jest o wiele ważniejszy niż porządek w pokoju, dlatego od niego zaczynam. Jeśli nie starczy mi czasu i nie posprzątam w pokoju, to nic wielkiego się nie stanie. 


Jeśli to zajmuje mniej niż 2 minuty, zrób to teraz.

Prosta rada, a naprawdę pomaga się zorganizować. Szczególnie przydatna podczas sprzątania. Wiem, że czasami po prostu się nie chce, ale uwierzcie, że lepiej poświęcić 2 minuty każdego dnia, niż połowę soboty na doprowadzanie do porządku swojego pokoju.


Mniej snu, więcej kawki.

Rozwiązanie do najzdrowszych nie należy, ale naprawdę potrafi sprawić cuda. Każdy z nas ma dni, w których musi naprawdę dużo zrobić i nie może niczego pominąć. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest pójście spać trochę później. A rano ratunkiem okazuje się kawka.


Udawaj perfekcjonistkę.

Zapewne znacie z filmów i seriali dziewczyny które mają tak dużo na głowie. Tyle obowiązków, tyle zajęć dodatkowych, tyle nauki, tyle spotkań ze znajomymi! Mimo wszystko udaje się im bez problemu uporać z wszystkim. Jak wiadomo, w życiu jest trochę inaczej, nikt nie jest idealny, ale raz na jakiś czas możemy taką osobę poudawać. Świadomość, że jeśli im się udaje, to dlaczego miałaby się mi nie udać, daję naprawdę dużego kopa ;)

A wy jakie macie sposoby na wydłużenie sobie dnia?

76 komentarzy:

  1. Najlepiej przełamać swoje lenistwo i wziąć się do pracy. Choć nie zawsze to wychodzi. Dobrze też jest zaplanować sobie dzień, bo wtedy możemy więcej zrobić. No i nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę.

    Szalonookie w krainie absurdu

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne porady ♥


    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja caly czas walcze z tym problem i probuje zaprzyjaznic sie z planerem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe posty i śliczne zdjęcia. Myślę,że na pewno nie raz jeszcze do Ciebie wpadnę. :D
    Zapraszam również do mnie
    http://poradnikwielmoznej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Twoje wpisy są bardzo ciekawe i inspirujące!
    Ja dopiero zaczynam! http://butshefancy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne porady. Mnie jest czasami ciężko przełamać tego lenia i poświęcić 2 minutki na systematyczność, ale staram się coraz częściej lepiej organizować swój wolny czas. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj niestety sen jest mega wazny i zarywajac nocki nic nie pomoze:/ jednak wstac wczesnie i wypic kawe juz dozwolono, haha!:D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie przeczytać nieszablonowe rady, takie, które nie pokazują się na każdym blogu:) KAWA jako najlepszy sposób, sprawdzone!:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  9. Sposoby na pewno trochę inne niż spotykane zazwyczaj, ale przez to bardziej przydatne
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe porady i na pewno z nich skorzystam. Zorganizowany i poukładany dzień to klucz do sukcesu :)
    Pozdrawiam x

    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie jestem osobą, która robi kilka rzeczy na raz. Poza tym wolę posprzątać kilka razy w tygodniu i mieć w sobotę wolne! :D

    http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne porady! Ja na codzień korzystam z 1 i ostatniej :)


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post. W zimę strasznie szybko płynie czas! Przez to czuję jak bym była cały dzień w szkole. Jak wracam nauka, obiad, lekcje... I dla siebie mam tylko 1/2 godziny. Świetne rady na pewno wypróbuję :)Zapraszam do mnie -> karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi zawsze jakos udaje się z wszystkim zdążyć! Świetne porady x

    OdpowiedzUsuń
  15. często udaję perfekcjonistkę i mi to pomaga, chyba że na prawdę nią jestem haha ;)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam bardzo podobne sposoby, zawsze układam sobie plan nauki i jak już się nauczę to mam luzy wieczorem. :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne porady:) Ja za bardzo nie mam określonych sposobów na wydłużenie dnia:)

    Pozdrawiamy cieplutko!
    Nowy wygląd bloga: www.twinslife.pl :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje sposoby na wydłużenie sobie dnia, kiedy mam mnóstwo rzeczy na głowie to po prostu późne chodzenie spać i faktycznie rano kawa może zrobić cuda :D
    Świetny post. wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie pozytywne zdjęcia, aż miło się ogląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne porady! Ostatnio kawa u mnie zagościła na dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawe czy uda mi się bardziej zorganizować, jeśli spróbuję zastosować się do tych wszystkich rad ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Super wpis, ja też stosuję metodę z kawą, bo bym nie wyrobiła :D
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  23. W sumie to stosuję wszystko co napisałaś :3 A kawa jest moim uzaleznieniem na tyle, że w ciągu jednego dnia potrafię wypić 5 co najlepiej na zdrowie mi nie wychodzi :/ Zapraszam Julka ! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przydatny post, świetne porady :) Ja od dłuższego czasu pracuję nad moją organizację i wydaje mi się, że jest coraz lepiej :P
    Śliczne zdjęcia ^^
    Zapraszam do mnie!

    Mój blog~KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Z ostatnim bardzo się zgadzam. Cały czas sprawiam wrażenie własnie takiej dziewczyny z filmu, ciągle opowiadam o jakiś moich wyjazdach, koncertach, wypadach na miasto, o tym jak późno wracam do domu i ile robię. Jednocześnie dobrze się uczę i ludzie mają zagadkę, jak ja to robię? Odpowiedź jest prosta: to że np. gram na gitarze i basie nie oznacza, że codziennie poświęcam godzinę na każdy instrument. Czasami nie mam ochoty. Czasami przećwiczę tylko gamę. Czas zdobywam też nie oglądając telewizji, nie malując się,nie prostując włosów, nie nakładając milionów odżywek i maseczek... Niesamowite, na co ludzie marnują swoje życie.
    Hm, ogólnie nigdy nie miałam postanowienia żeby się lepiej zorganizować. Jestem za mało kobieca żeby się spóźniać, nie ogarniać czasowo albo mieć chaos w życiu. Jak to śpiewał Kazik ,,idę prosto, nie biorę jeńców" :D

    OdpowiedzUsuń
  26. ja chyba stosuje ten najmniej zdrowy sposob :D ale czesto tez robie kilka rzeczy naraz, niestety tak tez jest czasami z nauką.../Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja właśnie staram się robić kilka rzeczy na raz, oczywiście jeśli się da :) A ze sprzątaniem mam tak że poświęcam dwie godzinki w sobote i jest dobrze :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobra organizacja by mi się bardzo przydała. Napisałaś świetne porady i myślę, że część z nich wykorzystam. Punkt z kawą się u mnie nie sprawdzi, bo poprostu jej nie lubię, ale podobnie jak ty, gdy mam kilka rzeczy do zrobienia to ustawiam je w kolejności od najważniejszej. Czasami jeszcze jak mam sporo do zrobienia to zapisuję sobie taki jakby grafik dnia (nie przepadam za tym, ale czasami trzeba haha :D) i to pomaga mi trochę w dobrym rozporządzaniu czasem. Taki grafik jednak układam sobie raz na jakiś czas, bo na co dzień to by się u mnie nie sprawdziło :D. Śliczne zdjęcia :).


    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny post, u mnie z organizacją słabo, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasię to się zmieni :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię mieć wszystko dokładnie zorganizowane :D. Bardzo fajny post i śliczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo przydatny post! Ja już od dawna próbuję się dokładnie zorganizować i w sumie mi to już całkiem wychodzi :)

    just-with-the-passion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo przydatny post :) Na pewno z korzystam z tych ciekawych rad:
    Zapraszam do nas :fashion-by-sisters.blogspot.com
    Może wspólna obserwacja??
    Pozdrawiam Sandra:*

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajny post, zdjęcia też są urocze :D obserwuje :D
    http://krychowiakowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Super post cudowne zdjęcia i porady Ja już obserwuje i zapraszam do mojego bloga jeżeli się tobie spodoba to zapraszam do zaobserwowania go http://slendujula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobra organizacja to dla mnie podstawa, niekiedy mamy duży problem aby wszystko ze sobą pogodzić to fakt i tutaj pomaga mi właśnie kawka! Post 👌 prosto, szybko i na temat!

    http://50twarzyjulii.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  36. Staram się brać do wszystkiego od rana (kiedy oczywiście mam wolne), jeśli idę do szkoły to po powrocie od razu zabieram się do nauki.
    inspirationbyann.blogspot.com
    zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dość fajne porady. Musze przyznać że jestem osobą gdzie cenię sen ponad wszystko i chyba nie wstałabym wcześnie (gdy nie musiałabym oczywiście) aby zrobić więcej rzeczy. Odłożyła bym na jutro :D Taka wada.

    http://saynika.blogspot.com/
    W wolnym czasie zapraszam, będzie mi miło jeśli zostawisz jakiś ślad po sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Żeby to było takie proste...

    OdpowiedzUsuń
  39. Super poradnik. Przyda się na ten tydzień! I te zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  40. haha niezłe rady, szczególnie ta o kawie! :D ale racja- trzeba się ruszyć! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne sposoby :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Super porady, szczególnie ta o tych perfekcjonistkach ;0

    Skomentujesz? Zaobserwujesz? Dopiero zaczynam -> MÓJ BLOG - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  43. na pewno się przyda, tylko kawę zamienię na sok :D
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobre pomysły ! :)
    I zapraszam do mnie dopiero zaczynam
     http://xlivi00.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo ciekawe porady, które na pewno wykorzystam! :)

    Mój blog-xoxolyy

    OdpowiedzUsuń
  46. jak wydłużyć sobie dzień? Mniej czasu spędzać przed laptopem ;) proste :)
    dzięki za odwiedziny u mnie, zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  47. dla mnie dzień powinien mieć 48 godz;p

    OdpowiedzUsuń
  48. Nie potrafię dobrze zorganizować sobie czasu. Doba dla mnie do tej pory była zdecydowanie za krótka. Spróbuję stosować się do twoich rad. Może tym razem się uda?
    Pozdrawiam, nnenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. świetna czapka i piękny uśmiech! :) w wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Z kawą to się zgodzę,ale gdy jestem strasznie zmęczona to i to nawet nie pomoże,ale w większości sytuacji kawa ratuje mi tyłek,mimo że nie lubie jej pić.

    http://asemblled.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja też nie miałabym nic przeciwko temu, żeby doba była trochę dłuższa ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetne rady! Na pewno w jakimś stopniu ułatwią mi organizację :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Masz bardzo fajnego bloga, piszesz bardzo interesująco z chęcią bedę czekać na kolejne posty ! Emotikon smile
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Jestem wielkim leniem, ale gdy trzeba coś zrobić to to robię. Raz w tygodniu doprowadzam mój pokój do idealnego porządku, ponieważ kiedy jest bałagan nie umiem się skupić na nauce, o wiele przyjemniej jest się uczyć gdy panuje porządek. Bardzo przydatne rady, którym towarzyszą ładne zdjęcia :)
    obserwuję!
    http://2perspektywy.blogspot.com/2016/01/romansida-widziane-oczami-faceta-mikoaj.html

    OdpowiedzUsuń
  56. Śliczna czapka :) śliczne zdjęcia !
    Pozdrawiam gorąco !
    claudelline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo przydatne rady ;)

    zapraszam do siebie
    http://juliettapastoors.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Nice photos and beanie!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpowiedzUsuń
  59. Bardzo przydatne rady!
    Najważniejsze jest, żeby niczego nie odkładac na poźniej tylko się zabrać za coś i miec z głowy.
    Ładne zdjęcia :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. To ja muszę zacząć udawać perfekcjonistkę :D
    Zapraszam!
    Gabrielle♦♣♥

    OdpowiedzUsuń
  61. Super strój , mega czapka *.* :D

    www.dayliney.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. ja kawę musze zaczać ograniczać :D


    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  63. great post :) I follow you via GFC :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  64. Dokładnie, ważne jest to żeby wybierać pomiędzy tym co ważne a ważniejsze :)
    Super zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Fajna czapka ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Genialne :D Ja nie potrafię się zorganizować. Ale spróbuję zastosować kilka twoich rad

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
  67. u mnie z organizacją czasu jest cięzko;p czasami wychodzi, czasami niestety nie;d
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja stawiam na dobre planowanie-kalendarz, specjalne plany wydrukowane na kartce itp. To na pewno pomaga. Nie należy też odkładać wszystkiego na ostatnią chwilę-zwłaszcza przed egzaminami, sesją, to się źle kończy :D Pozdrawiam

    ksiazkoteka.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia