Explore more

17 marca 2016


Nikt nie oczekuje ode mnie, że zrobię szpagat lub sweter na drutach. Takie rzeczy rezerwujemy raczej dla zawodowych gimnastyczek lub naszych babć. Dla nas są one całkowicie zbędne. Pracochłonne i bezsensowne zajęcia, marnujące czas, który lepiej wykorzystać na oglądanie kolejnego odcinka "Szkoły" lub "Trudnych Spraw". Kształcenie się i nauka są przez nas spychane na 2 plan, bo tym przecież zajmujemy się w szkole. Od tego ona przecież jest szkoła, prawda?

Kiedy ostatni raz zrobiłeś coś sam z siebie? Kiedy pomogłeś mamie, nawet jeśli cię nie prosiła? Kiedy nauczyłeś się kilku słów po włosku, nawet jeśli nie masz tego języka w szkole? Kiedy byłeś na spacerze? Kiedy odwiedziłeś babcię? Kiedy przeczytałeś książkę? Kiedy spełniłeś któreś ze swoich marzeń?

W życiu naprawdę ważne jest samokształcenie, a tak często o nim zapominamy. Twierdzenie, że wszystkiego nauczymy się w szkole, tylko nam szkodzi. Prawdą jest, że w szkole uczą nas tego, co trzeba. Dowiesz się w niej jak liczyć, czytać, pisać, ale nie dowiesz się jak żyć. Tego musisz nauczyć się sam. Sam musisz nauczyć się podejmować decyzje, czasem dobre, czasem złe. Z tych drugich musisz nauczyć się wyciągać wnioski. I najważniejsze: Musisz nauczyć się próbować w życiu nowych rzeczy i rozwijać się. Pamiętaj, że kiedy ty siedzisz w miejscu, inni są dwa kroki bliżej do sukcesu niż ty. Nie musisz jednak od razu skakać na głęboką wodę i na siłę szukać sobie zajęcia, które na pewno przyda ci się w przyszłości. Uwierz, że o ile nie siedzisz bezczynnie, to i tak się czegoś uczysz. Pisanie opowiadań do szuflady, nawet jeśli nie idzie ci to najlepiej, rozwija twoją kreatywność, a to naprawdę pożądana cecha w dzisiejszych czasach. Zapisując się do chóru, mimo iż nie śpiewasz tak dobrze, jak inne chórzystki, uczy cię odpowiedzialności i pracy w grupie. Nawet nauka robienia wymyślnych warkoczy czegoś nas uczy, a mianowicie cierpliwości. Próbuj, znajdź swoją pasję, nigdy nie wiesz, co cię czeka, dopóki nie spróbujesz!





A teraz, podnieś tyłek. Zastanów się, co zawsze chciałeś zrobić. I wiesz co teraz? Po prostu to zrób. Odkrywaj świat, bądź ciekawy. Wyrusz w podróż życia, mimo iż to tylko wyprawa po pomidora do sklepu oddalonego 2 km od twojego domu. Świat stoi otworem, masz tyle możliwości. Możesz chodzić, możesz oddychać, możesz zrobić wszystko, co tylko chcesz! Dlaczego więc nic nie robisz i pozwalasz swoim marzeniom umrzeć?

53 komentarze:

  1. Ten wpis wywołuje na prawdę wiele przemyśleń i emocji. Masz rację, wielu z nas zaprzepaszcza swoje marzenia, cele. Ja staram się próbować nowych rzeczy. Kto wie, może stanie się z nich coś moją pasją. :)

    ZAPRASZAM ☺
    normalbutdidnot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry post i świetne, pomysłowe zdjęcia.
    Masz rację we wszystkim, co napisałaś. Kiedyś też byłam bardzo bierną osobą i ciągle myślałam, że po co w ogóle zaczynać skoro i tak nie będę w tym dobra. No ok, na początku nigdy nie jest się w czymś wybitnym, ale tak jak piszesz, to wszystko czegoś uczy. I im dalej w las... ty jest lepiej. I jestem szczęśliwsza!

    OdpowiedzUsuń
  3. moim zdaniem w szkole W OGÓLE nie uczą tego co trzeba. No chyba ze w klasach 0-3 haha.
    Bardzo fajny post, nikt nie nauczy nas jak zyc, a czasami mam wrazenie ze swiat zamiera, kazdy w swoim kacie, coraz mniej ludzi z pasją.../Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie to własnie dzisiaj nastapił dzien zatrzymania się i odpoczynku po stałych podróżach :)
    *Piękne pazurki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nawet nie mam czasu na naukę języka obcego, który mam w planie. :D A co dopiero dokładać sobie inny. Jednak wiem, że nie o to chodzi w poście. Oczywiście, że trzeba robić coś po za znaleźć swoje zainteresowanie, które będzie nas uszczęśliwiać. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, ale na dupie trzyma mnie obecnie matura, ale po maturze zacznę robić to co zawsze chciałam i będę miała na to czas, którego teraz mi brakuje i żałuję, że doba nie ma chociaż 30 godzin. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem samemu musimy się na coś porwać, zgłębić ciekawość, odkrywac.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Motywujący post! Ja codziennie staram się zrobić coś nowego a przynajmniej próbuję wykonywać czynności, które zbliżają mnie do spełnienia moich marzeń :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zwykle świetnie napisany post i piękne zdjęcia. Zgadzam się z tym, że szkoła nie nauczy nas jak żyć, bo tego musimy nauczyć się sami. I pomimo obowiązków jakie posiadamy powinniśmy rozwijać się i spełniać swoje marzenia, bo często wszystko odkładamy na "kiedyś", a to może nigdy nie nastąpić. Marzenia same się nie spełniają, marzenia się spełnia :) Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze powiedziane (napisane) ^^ Jesteś kolejną osobą poruszającą tpo na swoim blogu i uważam, że to dobrze. Niektórzy ludzie nie wiedzą co zrobić ze swoim czasem (życiem) puki nie dostaną porządnego kopa (którym w tym wypadku jest twój post).
    Nie wiem, ale od pewnego czasu nie żyję szkołą. Nie w sensie, że się nie uczę, ale tego typu naukę zepchnęłam nieco na boczny plan. Okej, gdy trzeba to trzeba, ale gdy tylko mogę się wykaraskać korzystam ze sposobności. Zamiast tego piszę na blogu, piszę opowiadania, czytam książki, spotykam się ze znajomymi, poszerzam mój zakres znajomości języka angielskiego (do matury już tylko 2 lata ^^)!
    Podróż życia po pomidora powiadasz? Aż taką optymistką nie jestem. Ale masz tu poniekąd rację, myślę o tym w szerszej perspektywie, ale to prawda.
    Zdjęcia mi się skojarzyły od razu z tym jak w wakacje wędrowałam z kolegą po lesie i zgubiliśmy się. Przez prawie 4 godziny szukaliśmy drogi xD Dobrze, że nas tam żaden psychopatyczny dzik nie zaatakował :>

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam być w ciągłym ruchu, poznawać świat i próbować nowych rzeczy. Moim zdaniem jest to klucz na osiągnięcie pełnego zadowolenia w życiu. Nie można pozwolić, żeby życie przeleciało między palcami. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dokładnie. Szkoła uczy nas tylko niektórych rzeczy, a do innych musimy dojść sami. Bardzo pomysłowe zdjęcia. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo motywujący post. Rzeczywiście jest tak, że rzadko robimy coś sami z siebie - dla siebie, bo jeśli czegoś nie musimy to jednak znacznie ciężej jest się za to zabrać. ;)
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Po pięciu latach studiów, które właśnie kończę stwierdzam, że szkoła nie nauczyła mnie niczego :) czytać umiałam przed nią, pisać też a liczenie kompletnie mi się w życiu nie przydaje, no - może do dziesięciu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz sporo racji w tym co piszesz, szkoła da nam podstawową dawkę wiedzę jednak to my sami musimy tą wiedzę poszerzyć i zamieniać w praktykę w życiu. W końcu szkoła nie znajdzie dla nas zawodu i nie przeżyje życia
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie to jestem dumna z dzisiejszego dnia. Był ok. Pomogłam mamie i zajęłam się bratem. Chyba jest ok
    ontheicce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. znalazłam się na twoim blogu przypadkiem,a ten post jeszcze bardziej zmotywował mnie do dalszego działania :)
    Zapraszam <--Nowy post i zachęcam do obserwowania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mądrze piszesz. :)
    W pełni się zgadzam. Bardzo lubię takie posty :)
    Zapraszam do mnie na nowy wpis :) Właście wróciłam do bloggowania! :) http://aroundmydayy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ostatnio to zauważyłam i teraz staram się zwracać na to uwage :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. kurcze! bardzo piękny i mega motywujący post! Uwielbiam i Ciebie i Twojego bloga i dziękuję, że tu jesteś! :)

    <3
    pozdrawiam

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na zdjęcia i bardzo motywujący post! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post! Sama staram się wpajać sobie inne cechy charakteru, doświadczać nowych rzeczy i nie siedzieć cały czas w domu tylko rozwijać się

    Nowy post u mnie - klik

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz bardzo dużo racji dlatego ostatnio postawiłam wszystko na jedną kartę na swoje marzenia i będę cierpliwie dążyć do celu, bo potem będę żałować, że zaprzepaściła szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się!
    Ja uwielbiam uczyć się nowych rzeczy i cały czas staram się dążyć do spełnienia marzeń :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. dobry kop motywacji :D Dzięki :D
    ojjj ale teraz matura wiec samokształcenie od 18 maja pełną parą, na razie powtórki powtórki i jeszcze raz powtóki :D
    W ogóle strasnzie się dziwię, ze znalazłam 10 minut dla bloga, ale jednak 4 lata stuknęły to się zmotywowałam zeby jednak nie zaniedbywać ;) skoro sprawia mi to radosć a odstresować przed maturką sie trzeba ;)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  26. lubie czytać twoje posty,są mądre i można z nich wyciągnąc wniosek.

    OdpowiedzUsuń
  27. inteligentny post, ja ćwicze od 17dni, widze efekty i jestem z siebie dumna, przełamałam kryzys, samorealizacji jest bardzo bardzo ważna, masz rację!

    OdpowiedzUsuń
  28. Zdjęcia są genialne :) Pozdrów fotografa haha :D A co do posta... To zgadzam się z tobą w 100% Czasami warto pomóc mamie niż oglądasz szkole. To są takie niby banalne rzeczy, ale jaką mają wartość :V
    Buziaki x
    Karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam czytać posty które dają nam dużo do myślenia xx
    Zapraszam do mnie http://xlivi00.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  30. Odkąd trenuję jeździectwo cały czas robię coś dla siebie :D
    Pięknie napisane, cudne zdjęcia!
    Pozdrawiam

    http://wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety, nie mogę się zgodzić, że robienie na drutach jest zarezerwowane dla babć, bo to strasznie stereotypowe myślenie, które tylko szkodzi. Oprócz tego sam wpis jest bardzo dobrze napisany.
    Yamvia

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie napisane :) Myślę, że masz rację! A do tego fajny pomysł na zdjęcia!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Cały czas staram się robić coś dla siebie :) dzisiaj czytam blogi, na które nigdy nie mam czasu :)

    Zapraszam do siebie i zachęcam do komentowania i obserwowania :) by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Każdy powinien robić coś dla siebie, nawet jeżeli nie ma się na to czasu.
    http://niekontrolowanee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam takie motywujące posty. Święta racja! Kiedy my zdajemy się na czyjeś rozkazy, na czyjąś łaskę, inni wzięli już sprawy w swoje ręce. Nie marnujmy życia i wykorzystujmy je codziennie najlepiej jak się da.

    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  36. Racja! Ludzie teraz siedzą w innej, pikselowej rzeczywistości. Stają się coraz bardziej leniwi a wyraz "kreatywne dziecko" zanika...
    Robią to co muszą, a reszta przecież się zrobi sama, prawda? Nie!

    Zapraszam również do mojego kawałka internetu

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo inspirujący, mądry post i piękne zdjęcia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pasja? Trzeba ją znaleźć w tym gąszczu w głowie :D Bardzo ciekawe zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    anjaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. To co napisałaś jest bardzo motywujące! :)
    Gratuluję!:)

    xPATRYCJA

    OdpowiedzUsuń
  40. Niezła motywacja ;) Zgadzam się, samokształcenie odgrywa w naszym życiu ważną rolę. Lubię robić coś produktywnego ;) Swoją drogą, uwielbiam czytać Twojego bloga :D

    zuzia-aizuz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Każda chwila jest po coś i trzeba ją wykorzystać na zrobienie czegoś! ;)

    *mój blog*

    OdpowiedzUsuń
  42. Trzeba czerwać wolnego czasu ile tylko można i nie marnować go przed komputerem!
    Wiosna sprzyja rolkom i nie tylko :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://lucky-veronica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Jaki genialny pomysł na zdjęcia! Nie warto tracić chwilę na rozmyślanie tylko działać! :)
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. i to jest prawda w szkole się nie uczymy jak żyć, a szkoda. :/
    super post, pozdrawiam :)

    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  45. świetny wpis, przede wszystkim bardzo dopracowany i motywujący. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. czy coś się stało, że nie piszesz kolejnych postów? ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postanowiłam zrobić sobie przerwę, ale już niedługo wracam z postem wyjaśniającym tą całą nieobecność ;)

      Usuń
  47. Post zmuszający do refleksji :) Masz rację, siedząc w domu, nie próbując nowych rzeczy nie znajdziemy czynności, które staną się naszą pasją :) Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  48. daje do myślenia ;)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. swietna notka, podobaja mi sie zdjecia ;)

    http://akinmiod.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia