Co zrobić, gdy nie mam weny i pomysłu na post?

7 maja 2016


Większość czytelników mojego bloga to również blogerzy. Każdy z nich stara się wypaść jak najlepiej, pisać jak najlepsze posty, żeby zaciekawić jak największą liczbę osób. Po pewnym czasie u każdego z nich pojawiają się chwile zawahania. Odpuszczają ich wszelkie pomysły, siła i wena. Nikt przecież nie lubi czytać postów pisanych na siłę, ale z drugiej strony przydałoby się coś dodać, żeby czytelnicy o nas nie zapomnieli. I co wtedy zrobić?

1. Zastanów się, czy blogowanie jest dla ciebie.
Jeśli jesteś początkujący, piszesz bloga, bo to modne lub wyłącznie dla współprac, a nie czerpiesz z tego żadnej satysfakcji, to zastanów się, czy to jest na pewno dla ciebie. Nie ma sensu robienia czegoś na przymus, bez żadnej radości, bo to tylko sprawia, że czujemy się niepotrzebni i niezdarni. Poza tym zajmuje to mnóstwo czasu, który możecie przeznaczyć na rozwijanie innych pasji.


2. Najpierw post, potem zdjęcia.
Wiele blogerów robi tak, że najpierw udaje się na sesję zdjęciową, a potem siedzi nad komputerem zastawiając się co napisać do tych zdjęć. Nie mówię, że to źle, ale często naprawdę nic nie da się wymyślić. Albo stawiamy na nudny pewniak (czyli opisywanie swojego dnia), albo treść notki całkowicie nie pasuje do zdjęć. Kiepsko wyglądają poważne i mroczne zdjęcia, kiedy piszemy o tym, że trzeba się cieszyć życiem. Dlatego staraj się dokładnie przemyśleć to, co chcesz opublikować.


3. Zainspiruj się.
Najczęściej wymienianymi źródłami inspiracji są strony typu: we heart it albo tumblr. Też z nich korzystam, szczególnie kiedy poszukuję pomysłów na sesje zdjęciowe. Często zaglądam również na pinterest lub zszywkę. Pamiętaj, że pomysły na posty są wszędzie. Większość z nich wpada w najmniej spodziewanych momentach np. po przeczytaniu książki lub obejrzeniu filmu, podczas rozmowy z przyjacielem, spacerując lub biorąc prysznic. Od razu zapisz ten pomysł, bo na 90% o nim zapomnisz.



4. Zaplanuj posty na przyszłość.
Kiedy masz trochę więcej czasu, wykorzystaj go na napisanie kilku postów do przodu oraz zrobienie zdjęć na zapas. Robienie wszystkiego na ostatnią chwilę jest naprawdę stresujące. O wiele łatwiej i przyjemniej jest zajmować się blogowaniem, kiedy wiemy, że nic się nie stanie, jeśli dzisiaj nie pójdziemy zdjęcia. Możemy to przecież zrobić kilka dni później, bo w razie czego mamy trochę gotowych postów do opublikowania.



5. Odpocznij.
Kiedy masz tysiące pomysłów na posty, ale nadal nie masz siły, to po prostu odpocznij. Po jakimś czasie wena wróci i to ze zdwojoną siłą. A jeśli nie, to wróć do punktu pierwszego. Może blogowanie rzeczywiście nie jest dla ciebie?

27 komentarzy:

  1. A ja wyznaje jedna zasadę, jesli nie masz pomysłów to nie pisz wcale tylko dopiero wtedy jak sie cos wynajdzie. Proste? Proste. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawszę pisze posty na cały miesiąc z góry. Zdjęcia zawszę robię na zapas więc jak nie mam zdjęć do posta szukam zapasowych. W listopadzie osunęłam bloga ale bez niego przez miesiąc było nudno więc przywróciłam.
    Śweitenię napisałaś!
    Pozdrawiam, Weronika
    Mój blog :) klik <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zwykle robię tak, że szperam po innych blogach, zapisuje pomysły i próbuję to połączyć i stworzyć jakiś inny post. Oczywiście całkowicie nie popieram kopiowania pomysłów, bo to głupie. Gdy już zapiszę o czym będzie post, idę zrobić zdjęcia i w zeszycie zapisuję dokładnie co chcę napisać, potem obrabiam zdjęcia i wszystko trafia na bloga z dokładnym rozplanowaniem. Często nie mam czasu, żeby iść gdzieś ze statywem i zrobić zdjęcia "siebie" a tym bardziej na zapas więc zwykle staję po drugiej stronie aparatu i robię więcej zdjęć aby było jeszcze do innych postów.
    W sumie radzę sobie jak radzę i choć czasami jest ciężko to nie zrezygnuję, bo jednak blogowanie to jest coś czym żyje i co stawia mnie na nogi. Lubię, przekazywać coś ludziom. Przez to też bardziej zagłębiłam się w fotografię. Gdyby nie blog to bez sensu byłoby dla mnie robienie zdjęć, bo nie miałabym ich komu pokazać a tak to mogę przynajmniej poznać opinię innych na temat moich zdjęć.
    Trochę się rozpisałam :D

    www.kinczes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak nie mam weny to po prostu nie piszę, a czasami mam taki czas, że codziennie wpada mi do głowy nowy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, choć rzadko zdarza mi się brak weny to zawsze z pomocą przychodzi pinterest ;)

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam wszystko zawsze zaplanowane. U mnie jest pierw sesja, potem tekst ;)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z racji tego, że na moim blogu zazwyczaj pojawiają się opowiadania to na szczęście nie mam problemu z sesjami zdjęciowymi, aczkolwiek pisanie pochłania sporą ilość czasu, dlatego w wolnej chwili zawsze staram się zaplanować posty na przód. Dzięki tej metodzie mogę się potem skupić na innych rzeczach. Bardzo ładne zdjęcia i ciekawy temat! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystkie te rady są świetnie zebrane! :) ja korzystam z nich i niemal nigdy nie mam problemu z pomysłem, one jakoś same przychodzą ;)

    pozdrawiam!

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  9. Mialam dlugi zastoj w pisaniu przez studia. Wszystkie prace musimy robic w formie elektronicznej, dlatego tez mialam dosc siedzenia przy komputerze i blog swiecil pustkami. Jednak ostatnio zdaje sie, ze wena powrocila i chce to wykorzystac. ;-)
    Pozdrawiam,
    fallenna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z każdą radą się zgadzam, aczkolwiek moim zdaniem, jeśli weny brakuje, to należy po prostu jakiś czas poczekać. Wiadomo, że na blogu systematyczność jest ważna, ale jeśli mamy coś pisać na siłę, to jest to bez sensu. A jeśli poczekamy jakiś czas, to zobaczymy, czy tęsknimy za blogiem, a w tym czasie może nam do głowy napłynąć jakiś pomysł.
    Ja osobiście inspiruję się viralką i dzięki niej często do głowy napływa mi masa pomysłów. Inspirują mnie też głupie zachowania ludzi. No i muzyka :D
    Bardzo przydatny, pomysłowy post, ujęłaś tu wszystko, co najważniejsze ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja polecam prowadzenie notatnika z postami a przynajmniej na nie i którkim rozzwienięciem
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne rady, dziękuję za pomoc. Ostatnio mam kryzys z pisaniem, więc na pewno skorzystam z tego posta. :)
    Śliczne zdjęcia.
    QUEEN OF MOON♥
    Jeżeli mój blog Ci się spodoba- zaobserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo pozytywne zdjęcia ;) tak jeśli nie mamy weny lepiej zrobić sobie przerwę niż na siłę pisać o niczym ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post, choć czasami dopada mnie taki brak weny radzę sobie z tym ;)

    Kinga Dobrowolska–blog
    Zapraszam kochani ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne pomysły stosuje się do nich czasem ale ja zawsze robie zdjęcia i póżniej piszę post bo wtedy wiem o czym będzie Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgodzę się w 100%. Naprawdę świetny pomysł na post.
    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo osób na siłę prowadzi bloga mimo iż brakuje mu pomysłów. Lepiej zrezygnować niż nie zaciekawiać innych osób :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie wyglądasz ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Trafiłaś z tym postem idealnie bo już od dłuższego czasu zmagam się z chyba największym kryzysem w mojej blogowej 'przygodzie'! Świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja wcyhodze z zalozenia ze blog to spontan i jak sie nie nie pomyslu to sie nie ma. czytelnik poczeka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak nie ma się pomysłu, to nie warto robić cokolwiek na siłę. Wtedy najczęsciej wychodzą inspiracje gdzie daje się losowe obrazki albo opis niekoniecznie interesującego dnia, jak sama zauważyłaś. Chociaz moim zdaniem zawsze da sie coś wymyślic :D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  22. srednio wierze w istnienie weny. To raczej zwyczajne lenistwo, mozna sie zmuszac, choc czasem srednio wychodzi. Po prostu odpoczac, tak ten punkt jest najmadrzejszy :)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Też czasami nie wiem, o czym mam napisać, ale po chwili namysły pomysł sam przychodzi do głowy albo po prostu przeglądam inne blogi i inspiruje się nimi. Posty "na zapas" to dobry pomysł. Staram się z niego korzystać. Suuper zdjęcia! :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe rady, zawsze post piszę dużo wcześniej, aby już mieć 'gotowca' w razie gdybym nie miała czasu siąść i coś napisać. :)

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystkie zasady są mega prawdziwe :)) więcej takich postów możesz zrobić post w typie "rady dla początkującego blogera" (to tylko propozycja :) )

    shiny-milka.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Blog pełen ciekawostek!
    Zapraszam:
    http://kdawid.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia