Blogowe Q&A!

30 lipca 2016


Pierwsza część blogowego Q&A


Czym jest dla Ciebie blog w życiu?
To przede wszystkim moja pasja oraz miejsce w którym "wyżywam się" twórczo.

Jakie masz rady dla blogerów ogólnie (oprócz tych typowych, żeby nie zgapiać itd.)?
Być sobą i ciężko pracować! To przede wszystkim. A jeśli chodzi to o jakieś mniej spotykane: błagam, prasujcie ubrania do zdjęć (bo to naprawdę widać xd)

Kim się inspirujesz?
Nie ma takiej osoby, czy to w życiu codziennym, czy w blogowaniu.

Jaką tematykę blogów preferujesz?
Szeroko rozumiany lifestyle :D


Od jak dawna piszesz blog?
Tego bloga piszę od grudnia 2012 roku, ale swojego pierwszego założyłam o wiele wcześniej.

Ile miałaś lat, gdy zaczęłaś czytać jakiekolwiek blogi?
Moja blogowa historia zaczęła się bardzo wcześnie, a mianowicie kiedy miałam 11 lat. Wtedy zaczęłam prowadzić swojego pierwszego bloga i czytać inne. Co prawda nie trwało to długo i w międzyczasie wielokrotnie zmieniałam swoje upodobania, ale cała miłość do tego nadal pozostała. Kiedyś na pewno napiszę oddzielny post na temat mojej długiej blogowej drogi.

Co skłoniło cię do pisania bloga i jak wyglądały twoje początki?
Jak to bywa w większości przypadków - nuda. Trafiłam również wtedy na bloga bardzo popularnej Lucy, spodobało mi się i stwierdziłam, że fajnie byłoby znowu założyć bloga. Jeśli chodzi o moje początki, to były ciekawe :) Wystarczy pooglądać sobie moje pierwsze zdjęcia, zobaczyć jak wyglądałam, poczytać co miałam w głowie i trochę się pośmiać :D

Dlaczego założyłaś bloga?
Z nudów.


Jak powstają nowe posty?
Tak w skrócie: pomysł, zbieranie materiałów, realizacja. Wersje robocze moich postów to istny chaos z mnóstwem dopisków i niepoprawnych gramatycznie form. Dopiero później wszystko kształtuję, uzupełniam i dodaję zdjęcia.

Twoja najlepsza miejscówka na robienie zdjęć?
Chyba najbardziej lubię robić zdjęcia u moich dziadków, ale staram się często zmieniać miejscówki, żeby nie było nudno ;)

W jakiej porze dnia najczęściej piszesz posty?
Nocą. Mam wrażenie, że im później, tym lepiej mi to wychodzi :D

Skąd bierzesz pomysły na sesje i posty?
Pomysły na posty przychodzą tak nagle, że nawet tego nie zauważam. Po prostu, kiedy coś ciekawego przyjdzie mi do głowy, zapisuję to sobie, a potem próbuję to zrealizować. Sesje natomiast staram się dopasować tematycznie do posta. Czasami również przeglądam tumblr, pinterest lub weheartit w poszukiwaniu inspiracji.

Czy zdarzyły Ci się posty, które napisałaś tylko dlatego, bo wypadało coś napisać?
Tak, ale czuję, że to nie był dobre posty (np. ten o samobójstwach).


Czy uważasz, że Twój blog jest oryginalny? Czym się wyróżnia na tle innych blogów?
Chyba tak, ale myślę, że mógłby być jeszcze bardziej oryginalny. Czasami po prostu nie potrafię przekazać swoich pomysłów, więc pozostaję przy tym, co znane i bezpieczne. Co mnie wyróżnia? Myślę, że przede wszystkim dystans do siebie. Wiele blogerek spina tyłki o wszystko i irytują się o byle głupoty. Dla mnie nie jest problemem przykry komentarz, czy zdjęcie, na którym walnęłam jakąś głupią minę. Nie boję się też pokazać mojego prawdziwego życia, które jest po prostu normalne. Nie udaję na siłę, że jest jakieś szalone, niesamowite i zwariowane. Jestem po prostu zwykłą dziewczyną, ze zwykłymi problemami i naprawdę to lubię.

Co Cię inspiruje do pisania postów ?
Życie xd

Co robisz gdy masz "kryzys" blogowy ?
Staram się przekształcić rezygnację w motywację, a kiedy to mi nie wychodzi, to po prostu sobie odpuszczam. Po kilku dniach wszystko przechodzi.

Czy miałaś taki czas, że chciałaś to wszystko rzucić z cholerę i więcej tu nie zaglądać? Czyli, czy po prostu miałaś taki kryzys, że nie miałaś weny do blogowania?
Raczej nie. Jeżeli już, to po prostu czuję potrzebę odpoczynku. I wtedy odpoczywam. Ale za każdym razem wracam.


Jak łączysz życie z blogiem? Starcza ci na to wszystko czasu?
Właśnie tu jest problem, bo średnio sobie z tym radzę :D Często zaniedbuję albo bloga, albo szkołę, albo przyjaciół. Mam nadzieję, że ten rok szkolny przyniesie mi trochę siły i w końcu się zorganizuję.

Nie bałaś się hejtów ze strony środowiska szkolnego, przyjaciół i znajomych?
Oczywiście, że się bałam. Szczególnie na samym początku oraz kiedy ostatnio zakładałam fanpage na Facebooku. Wiem jednak, że ludzie, którzy mnie wspierają i lubią to co robię, będą to robić nadal. A ludzie, którym się to nie podoba... no cóż, to już ich problem.

Czy Twoi rodzice, znajomi o tym wiedzą? Jeśli tak, to jak reagują?
Wiedzą i jakoś się z tym nie ukrywam. Myślę, że nie mają nic przeciwko mojej pasji i starają się mnie wspierać ;)

Czy myślałaś kiedyś nad zawieszeniem lub usunięciem bloga?
Był taki moment chyba miesiąc po założeniu tego bloga. Obecnie prawie nigdy to się nie zdarza. Częściej po prostu trafiają się momenty załamania, kiedy czuję, że wszystko, co tutaj tworzę, nie przynosi skutków i jest do niczego :) Jakoś sobie jednak radzę.


Jakie masz plany na przyszłość w związku z prowadzeniem bloga?
Plany na najbliższą przyszłość to w końcu się zorganizować i dodawać po przynajmniej 2 posty tygodniowo (bo uwierzcie, że pomysłów mi nie brakuje). Jeśli jednak chodzi o to, co będzie za kilka lat, to naprawdę nie wiem. Wiem, że póki pisanie bloga sprawia mi przyjemność, tak długo będę go prowadzić.

Zamierzasz za kilka lat nadal pisać, czy też nie?
Mam zamiar blogować tak długo, jak tylko możliwe. Póki będę w stanie to robić i będzie mi to sprawiać przyjemność. Naprawdę lubię to co robię i chcę robić to jak najdłużej.

Co ci daje motywacje do pisania bloga?
Miłe i szczere słowa/komentarze. To zawsze daje dużego kopa!

Co Cię najbardziej zniechęca i zachęca w blogowaniu?
Najbardziej mnie zniechęca brak odzewu. To naprawdę smutne, kiedy napracuję się nad postem, a w zamian za to dostaję, komentarze: "super blog, zapraszam do mnie!". Naprawdę, o wiele bardziej wolę ostrą krytykę, lub też tzw. hejt. Wtedy przynajmniej widzę, że ktoś się angażuje (co prawda w negatywny sposób).

Co najbardziej kochasz w blogowaniu?
Sam proces tworzenia postów, kiedy wpadam na pomysł, piszę swoje upośledzone wersje robocze, wyszukuję niezbędne informacje, umawiam się na zdjęcia i kiedy publikuję już gotowy post. Uwielbiam również, kiedy blogowe statystyki wykazują rekordowe liczby (nawet jeśli połowa z nich pochodzi z Rosji). Kocham też czytać wasze komentarze, a w szczególności te długie i szczere.


Niedługo pojawi się druga część z pytaniami dotyczącymi mnie :D Więc, jeśli jeszcze jakieś macie, to zostawiajcie je pod tym postem.

26 komentarzy:

  1. Q&A są ciekawe, pozwalają się więcej dowiedzieć.

    Piękna i świeża stylizacja! :)

    będe obserwować  :) Zajrzyj też do nas: www.projekt-nn.blogspot.com  

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega kreatywne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt, co do twojej wskazówki by prasować ubrania do zdjęć to się zgodzę a przynajmniej co niektóre materiały w których jest to bardzo widoczne
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja własnie nocą się zupełnie nie skupiam. ;o

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne odpowiedzi :)

    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie do prowadzenia bloga również zainspirowała Lucy :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozwaliła mnie rada o prasowaniu ubrań :D Ja się jeszcze z tym nie spotkałam, ale zwrócę na to uwagę ;p
    Q&A bardzo przyjemne w czytaniu, aczkolwiek po pewnym czasie zaczęło mi się nudzić. Trochę za długie, na szczęście były zdjęcia, które cieszyły oko ;]
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK


    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że masz dystans do siebie bo to naprawdę dzisiaj wyróżnia osoby. Czekam na kolejną część :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Haha prasowanie to podstawa haha!:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Super Q&A! Jak dla mnie też krótkie, przeciętne komentarze są trochę przykre ;c Wtedy od razu widać, że ktoś nie przeczytał posta, a chodzi mu tylko o zareklamowanie" swojego bloga :/ Pozdrawiam!

    aaabydidi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pisanie nocą jest najlepsze jakos tak można lepiej zlepić swoją myśl. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Słodki kotek :3 Wygląda jak wysłannik diabła. Mi też najlepiej pisze się nocą, to jakaś specjalna pora twórczości chyba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. haha, to z prasowaniem ubrań mnie rozwaliło xD ale fakt, to widac!/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne odpowiedzi :)
    dokładnie to samo kocham w blogowaniu :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super odpowiedzi :) Bardzo lubię tego typu posty, bo można się wiele dowiedzieć o autorze bloga :)
    | Mój blog |

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj tak noc to idealna pora do tworzenia, tylko wtedy potrafię sklecić jakieś normalne zdanie. Co do prasowania to masz prze ogromną rację. Czasem jak przeglądam czyjś blog ze stylizacjami i widzę pogniecioną część garderoby, to aż mnie skręca. Super post!(dobra to miało być śmieszne) Też nie przepadam za tak nachalnymi reklamami. To jest coś typu "weszłam na bloga wkleiłam komentarz i poszłam dalej". Takie komentarze nie wnoszą nic do mojego życia, ale jakoś trzeba się wypromować. Ostatnio też pobijam rekordy wyświetleń, nawet nie wiedziałam, że to przynosi tyle szczęścia.
    Całuski od Luthsei'ki
    http://cukiernianamodnej.blogspot.com
    P.S. Cudowny kotek ❤!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładny outfit :) Niby prosty, ale ja takie lubię :)
    Czego by się nie robiło, jeśli się nie robi z pasją - prędzej czy później się to rzuci. Co innego, gdy wręcz radość sprawia nam pisanie, gromadzenie zdjęć czy dyskusja w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uroczy kotek! :) Ciekawe fakty i w wielu przypadkach miałabym bardzo podobne odpowiedzi do ciebie :)
    http://modaidekoracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie się czytało Twoje odpowiedzi na pytania :) Miłe i szczere komentarze dodają naprawdę ogromnej motywacji ^^ Piękne zdjęcia! Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Też miałam jakieś 11 lat jak zaczęłam historię z blogowaniem :) mam nadzieję, że będziemy blogować do sześćdziesiątki :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Super czekałam na to Q&A. Co do jednego pytania, to myślę, że jeśli ktoś przeżywa jakiś kryzys na blogu, to nie warto podejmować pochopnych decyzji i usuwać bloga, tylko poczekać i znów nabrać chęci do pisania. :)
    Świetna stylizacja. Bardzo pasuje ta chustka, nadaje charakteru.

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post! :D
    Koteł boski :D Chyba nie chciał za bardzo pozować ^^


    aanna-aanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia