13 reasons why you should watch 13 reasons why & Rosegal

29 kwietnia 2017


"13 reasons why" to nowy serial od Netfilxa, o którym większość z was zapewne już słyszała (w sumie nic dziwnego, bo ostatnio naprawdę o nim głośno). Powstał na podstawie książki o tym samym tytule i opowiada historię nastoletniej dziewczyny-Hanny, która postanowiła popełnić samobójstwo. Przed swoją śmiercią nagrała jednak 13 taśm z powodami, dla których to zrobiła. Akcja zaczyna się, kiedy pudełko z kasetami dostaje Clay i to wokół niego rozgrywają się wszystkie wydarzenia. To tyle na temat fabuły. Jakie są moje odczucia po obejrzeniu? Naprawdę mi się podobało, chociaż nie uważam tego serialu za jakieś arcydzieło i bywały momenty, w których po prostu miałam ochotę uderzyć głową w monitor (po prostu niektórzy bohaterowie naprawdę nie przypadli mi do gustu). Zauważyłam również, że serial nie poruszył mnie tak bardzo, jak inne osoby, których opinie przeczytałam w internecie. Nie chcę jednak narzucać wam swojego zdania i zanudzać jakimiś pseudorecenzjami. Serial naprawdę warto obejrzeć, a oto 13 powodów, dla których warto to zrobić.


1. Serial opowiada o uczniach liceum. Każdy z nich ma inny charakter, inną historię i inne życiowe motywacje. Łatwo odnajdziesz kogoś, komu będziesz kibicować i kogoś, kogo szczerze znienawidzisz.

2. W serialu przedstawione są 2 wersje zdarzeń. Pokazuje to, że coś, co dla nas jest nic nieznaczącą błahostką, kogoś innego naprawdę może skrzywdzić. Każda historia ma 2 strony.

3. Ukazuje, że samobójstwo nie jest przejawem chwilowego impulsu, a raczej składa się na nie wiele sytuacji, które niszczą nas od środka.


4. Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy jak wielki wpływ mamy na życie innych.

5. Serial ukazuje nam świat z perspektywy osoby naprawdę skrzywdzonej przez życie.

6. Przedstawia wiele realistycznych scen m.in. samobójstwa, które trudno zobaczyć w innych serialach. Warto zobaczyć chociażby z czystej ciekawości.


7. Pokazuje, jak wszystko szybko przemija, jak szybko ludzie odchodzą.

8. Clay (główny bohater) to delikatnie mówiąc nieudacznik i czasami jest ci go bardziej szkoda niż tej martwej dziewczyny.

9. W piątym odcinku leci bardzo ładna piosenka.


10. Serial jest w ciekawy sposób zmontowany. Wydarzenia z przeszłości są ukazane w ciepłych i żywych barwach (kiedy Hannah jeszcze żyła), natomiast teraźniejszość w zimnych, niebieskich odcieniach (po jej samobójstwie).

11. Motyw cierpienia i miłości na pewno przyda się na maturze.

12. Wiele osób uważa, że Clay to ideał chłopaka. Taki troskliwy, kochający. Z niecierpliwością będziecie czekać, aż przesłucha swoją taśmę, bo tak samo jak on, nie macie pojęcia w jaki sposób zawinił.

13. Clay wygląda trochę jak połączenie Shawna Mendesa i Logana Lermana.





Słyszeliście, oglądaliście lub zamierzacie obejrzeć?

17 komentarzy:

  1. A ja jestem zakochana w 100% w tym serialu! Wszystkim aktorow lubiam,oprocz tego bogatego,nie pamietam jak ma na imie!:P Clay i Hannah wg mni swietnie dobrani do takiej roli! Super post! xoxo
    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi został właśnie ostatni odcinek serialu i muszę przyznać, że jest bardzo wciągający. Jest zupełnie inny niż masa seriali, które wcześniej oglądałam, najbardziej podoba mi się chyba, to jak wszystko jest pokazane. Tak jak napisałaś, z dwóch perspektyw. Gdyby nie było w nim Courtney byłoby idealnie, nie za bardzo za nią przepadam.

    AGNIESZKAA-ES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie serial to kolejny hit inernetów, ale jak na razie widziałam tylko kawałek
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Odnośnie tego serialu można poruszyć naprawdę wiele wątków i problemów dzisiejszej młodzieży. Ja mam ogromny sentyment do tego serialu. Jest mi on bardzo bliski.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obejrzałam serialowi dwa dni, ale czy było warto? Troszkę się nudzilam ale powiem Ci ze to był inny serial niż te wszystkie co oglądałam :) Zakończenie totalnie mnie zmiazdzylo i się nie spodziewałam takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem przy końcówce sezonu.
    Nie przepadam za serialami, ale ten jest genialny!
    Bardzo wiele uczy!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od dawna słyszałam o tym serialu, ale jak to u mnie bywa zawsze strasznie długo zabieram się za oglądanie seriali, aż w końcu nie udaje mi się oglądnąć nawet jednego odcinka.
    Myślę, że jeśli jednak uda mi się włączyć i oglądnąć do końca ten serial to wywoła u mnie wiele przemyśleń. Bardzo trafne spostrzeżenie - bardzo wpływamy na życie innych i przez to możemy przez nieprzemyślane działania ich zranić.
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ciągle ostatnio słyszę o tym serialu! może kiedyś zacznę oglądać :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj zaczęłam oglądać, wszyscy polecają *.*
    Książka na wattpadzie "Magnetism of Hearts" <--- Zachęcam do przeczytania, będę mega wdzięczna za każde wejście! <3

    http://aaabydidi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja rzuciłam tym serialem zaraz na początku,jakoś nie mogę się przekonać :(

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest to 3 serial jaki obejrzałam w życiu, uważam, że był świetny, ale ciągle mam jeszcze tyle pytań, na które nie ma odpowiedzi ehh...
    Ślicznie wyglądasz:D
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie wyglądasz!:)
    Serial obejrzałam, książkę przeczytałam. Co tu dużo mówić. Każdy powinien obejrzeć ten serial. Porusza wiele intrygujących wątków. Pokazuje jak nieświadomie krzywdzimy ludzi. Że jesteśmy obojętni na czyjeś wołanie o pomoc. Jeśli skończę inne seriale to chyba znów obejrzę ten :)

    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Na razie obejrzałam dwa odcinki więc ciężko powiedzieć mi o nim cokolwiek, ale na pewno będę oglądała gdy tylko nadrobię wszystkie zaległości serialowe :)
    Pozdrawiam, mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam serial i mam zamiar przeczytać jeszcze książkę, a w Twojej bluzie się zakochała,. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się w końcu zebrać i oglądnąć! :))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje ♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia